Hoe kunt u betalen?

Hier onder vind je de uitleg over de waardebepaling bij Durftevragen.nl

Zelfbewust.nu hanteert deze vorm van waarde transactie.


 

Waardebepaling achteraf

hoe werkt dat?

Waardebepaling achteraf (WBA) is een andere manier van kijken naar waarde en waard transacties. Het basis idee is dat jij als klant/ ontvanger mag bepalen wat een Zelfbewust.nu sessie jou waard is. In de onderstaande FAQ vertellen we meer over hoe we WBA hanteren bij Zelfbewust.nu .

 

Hoe werkt waardebepaling achteraf bij Zelfbewust.nu ?
Als je deelneemt aan Zelfbewust.nu, betaal je niet van tevoren inschrijfgeld. Je komt, je doet mee, je ervaart Zelfbewust.nu . En je ervaart wat Zelfbewust.nu  waardevol voor je maakt: de tips die je krijgt, de nieuwe contacten die je opdoet, maar ook vaak een andere kijk op zaken en een flinke boost voor de projecten waar je mee bezig bent.

Wat is dat je waard?
Na de workshop bepaal je wat je het waard vond. Dat kun je uitdrukken in geld, nog steeds het meest gebruikelijke en beproefde waardesysteem in onze maatschappij. Je vraagt dan om een factuur voor het bedrag dat je bepaald hebt en die sturen we je dan toe.

 

Waarom doet Zelfbewust.nu  aan waardebepaling achteraf?
Hoeveel is een  workshop waard? Of een lezing? Of een bezoek van het D-team? En is dat voor iedereen hetzelfde? En hoe bepaal je wat het waard is?

Wij geloven dat de deelnemer of de organisatie het best kan bepalen wat Zelfbewust.nu  waard is. En we vinden het interessant om het gesprek over waarde aan te gaan en samen te verkennen wat de toegevoegde waarde van Zelfbewust.nu is. Wba legt de verantwoordelijkheid voor waardering bij de gever èn de ontvanger. Dit in tegenstelling tot de traditionele manier: alleen degene die iets aanbiedt, bepaalt wat het waard is.

Wanneer begint waardebepaling achteraf?
Waardebepaling achteraf begint eigenlijk… vooraf!

Een deelnemer aan een workshop bedenkt van tevoren waarom hij deel wil nemen. Wat hij hoopt te halen. En te brengen. Wanneer de workshop geslaagd is geweest en wat hij mee naar huis wil nemen. Ook een organisatie bedenkt vooraf waarom ze een bijdrage van Zelfbewust.nu  waardevol vinden. Er zijn immers veel sprekers en workshops in de markt. Waarom kiezen ze voor Zelfbewust.nu ? Je denkt dan eigenlijk al na over de waarde van Zelfbewust.nu, maar vaak onbewust. En niet in termen van geld, maar in termen van ideeën, inspiratie, effect, resultaat, etc.

Is waardebepaling achteraf hetzelfde als gratis?
Nee.

Is waardebepaling achteraf hetzelfde als betalen achteraf?
Ja en nee.
Ja, als je voor facturatie kiest, betaal je achteraf.
Nee, de essentie is niet betalen, maar eerst de waardebepaling. En nogmaals nee, want betalen gaat altijd over geld en waardebepaling kent veel meer mogelijkheden.

 

Maar hoe bepaal je nou de waarde van Zelfbewust.nu ?
Een moeilijk vraag. In de praktijk blijkt dat iedereen dat op zijn eigen manier doet.

Zo zijn er mensen die Zelfbewust.nu vergelijken met iets wat ze kennen. Wat kost het volgen van een workshop? Of een lezing? Het inhuren van een consultant per uur? Of het bijwonen van een congres?

Anderen kijken naar de tips die ze hebben gekregen. Hoe waardevol zijn die? Besparen ze je tijd, geld en/of moeite? Geven ze je inspiratie? Zorgen ze voor een versnelling van je project of wordt je project er leuker door?

En dan zijn er nog mensen die de waarde intuïtief bepalen. Onbewust tellen ze de tips, de sfeer, de nieuwe contacten, de nieuwe inzichten die ze hebben verkregen op, en ze weten meteen welke waarde dat vertegenwoordigt.

En als je waardebepaling achteraf nou erg lastig vindt?
Dan ben je niet de eerste!

Want nogmaals, wba legt de verantwoordelijkheid bij de gever èn de ontvanger. Die komen er dan ook het best uit, als ze met elkaar in gesprek gaan.